Magdalena Brzezińska
Psycholog

Dla mnie małe dziecko jest wielką tajemnicą, delikatnym i kruchym darem Bożym, wielkim zadaniem i zobowiązaniem, by dać mu pełną szansę rozwoju i poprzez miłość wychować je dla Nieba!
— Magdalena Brzezińska
Magdalena Brzezińska, Psycholog

Magdalena Brzezińska, Psycholog

 

doświadczenie zawodowe

Jestem psychologiem, absolwentką Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Od 28 lat pracuję w Oświacie, z tego 24 lata w SSP nr 96 im. św. Rodziny w Otwocku -Świdrze. Od roku 2008 mam tytuł nauczyciela dyplomowanego. Szkołę św. Rodziny współtworzyłam w roku 1995 wraz z grupą Rodziców i Księży MSF. Moja córka jest absolwentką naszej szkoły. Od 29 lat pracuję w Służbie Zdrowia a jako psycholog kliniczny - założyciel i kierownik Oddziału Dziennego Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Szpitala w Józefowie przez 18 lat.

optymalny rozwój

Moje doświadczenie zawodowe polegające na łączeniu pracy w oddziale z pracą w naszej szkole pozwalało mi na dostrzeganie przyczyn trudności w rozwoju dziecka jak i koniecznych warunków do tego, by rozwój ten był optymalny.

Pracowałam z dziećmi chorymi, ale i z ofiarami traum rodzinnych, szkolnych, z ofiarami przemocy rówieśniczej jak i przemocy ze strony dorosłych. Miałam okazję obserwować jak wielki wpływ na funkcjonowanie i rozwój dziecka mają warunki w jakich ono żyje i uczy się, jak łatwo zablokować ten rozwój. Podstawowym warunkiem rozwoju jest poczucie bezpieczeństwa a także bardzo indywidualne podejście do dziecka i poczucie bycia rozumianym przez dorosłych.

rodzina ostoją wychowania

Prowadzenie różnych form terapii - indywidualnej, grupowej oraz terapii rodzin, pozwoliło mi utwierdzić się w przekonaniu, że najwięcej w wychowaniu dziecka zależy od rodziny. Szkoła i inne środowiska mogą i powinny tylko wspierać rodzinę w jej zadaniach.

I na takich wnioskach opiera się myśl wychowawcza naszej szkoły, dlatego zapraszamy rodziny, które utożsamiają się z systemem wartości, na którym opiera się szkoła, by móc wspólnie działać i budować spójny system wychowawczy. A na efekty pracy wychowawczej trzeba długo czekać, bo wychowywanie wymaga cierpliwości i długomyślności.