//

ODPOWIEDNIE ŚRODOWISKO DO NAUKI I KOMPLEKSOWY ROZWÓJ

Jesteśmy katolikami

Hans Urs von Balthasar
To, kim jesteś, to Boży dar dla ciebie, to, kim się stajesz, to twój dar dla Boga.

 
 
 

Jesteśmy szkołą społeczną i jednocześnie katolicką. Szkoła nasza powstała z inicjatywy rodziców, pragnących stworzyć swoim dzieciom odpowiednie środowisko do nauki i wszechstronnego rozwoju. Ta inicjatywa spotkała się z życzliwością księży Misjonarzy Świętej Rodziny, którzy zaoferowali swoje wsparcie instytucjonalne i pomoc duszpasterską.

Szkoła społeczna to taka, w której rodzice i nauczyciele ściśle ze sobą współpracują w wychowaniu dzieci. Jedynie wspólne działania przynoszą efekty! Zdajemy sobie z tego sprawę i jako rodzice, i jako nauczyciele. Szkoła katolicka to taka, która — w duchu miłości i wolności — ukazuje swym wychowankom zasady Ewangelii jako pełnię człowieczeństwa.

 

kierowanie naszymi dziećmi i uczniami na ich drodze do dojrzałości

Szkoła jako rodzina

Matka Teresa
Ważne, by się uśmiechać wtedy, kiedy o to najtrudniej. Uśmiechajmy się do siebie, dawajmy sobie wzajemnie czas w rodzinie.

 
 
 

Pragniemy, by nasza szkoła przypominała rodzinę. Świadomi jesteśmy, że najskuteczniej i najgłębiej oddziałuje na uczniów odpowiednia atmosfera szkoły. Dlatego staramy się o wytworzenie w szkole rodzinnego klimatu życzliwości i współpracy, atmosfery bezpieczeństwa, pokoju i jedności.

Szkoła jest wspólnotą, a jej atmosferę tworzą wszyscy – uczniowie, nauczyciele i pozostali pracownicy, rodzice i duszpasterze. Dlatego wszyscy czujemy się odpowiedzialni za naszą szkołę. Jako dorośli pragniemy być dla naszych dzieci i uczniów dobrymi przyjaciółmi, wiernymi towarzyszami i zarazem przewodnikami w ich drodze ku dojrzałości.

 

GDZIE EDUKACJA JEST RÓWNIE WAŻNA JAK NAUCZANIE

Gdzie nauczanie i wychowanie są jednakowo ważne

Clay P. Bedford
Można uczyć przekazując wiedzę. I uczniowi to wystarczy … na jeden dzień. Można też pokazać, że najlepiej uczyć się przez ciekawość. I uczniowi to wystarczy … do końca życia. 

 

Wychowanie jest dla nas równie ważne jak nauczanie. Troszczymy się o harmonijny i integralny rozwój uczniów. Chcemy kształtować umysł, ciało i ducha; rozum, uczucia i wolę. Pragniemy uczyć wrażliwości na prawdę, dobro, piękno i sacrum.

Wychowawcza rola nauczania to porządkowanie spostrzegania świata, kształtowanie myślenia. Wymaganie obowiązkowości to kształtowanie etyki pracy.

Wychowanie rozumiemy jako pomoc młodemu człowiekowi w rozwoju jego człowieczeństwa, w dążeniu do wartości. Jest to pomoc stopniowo wycofująca się, zmierzająca do samowychowania, czyli uwewnętrznienia zasad.

 

Przyjaźń jest filarem katolickiej edukacji

Przyjazne środowisko

E.R. Hazlip
Przyjaźń to horyzont, który rozszerza się za każdym razem, gdy się do niego zbliżamy.

 
 
 

Chcemy tworzyć szkołę przyjazną dzieciom, rodzicom i nauczycielom. Dzieci powinny tu znaleźć bezpieczne miejsce do wszechstronnego rozwoju; rodzice – spotkać kompetentnych i wrażliwych sojuszników w procesie wychowania; nauczyciele – znaleźć szerokie pole do realizacji swych pasji i powołania. Ma to być również szkoła otwarta: na pomysły dzieci, inicjatywy rodziców i projekty nauczycieli.

 
 

Wpływ Wybitnego nauczyciela nigdy nie może zostać wymazany

Nauczyciel to wychowawca

Albert Einstein
Nauczyciel staje się mistrzem, jeśli umie obudzić w uczniu radość ekspresji twórczej i wiedzy.

 
 
 

Każdy nauczyciel jest wychowawcą. Sercem szkoły jest relacja nauczyciel-uczeń. Dziecko nie jest dla nas przedmiotem oddziaływań wychowawczych, lecz takim samym człowiekiem, tyle że młodszym. Zdajemy sobie sprawę, że każdy nauczyciel nie tylko uczy, ale i wychowuje – całą swoją postawą. Zaufanie nauczyciela do ucznia wzbudza w uczniu zaufanie do nauczyciela.

Chcemy, aby nasi nauczyciele wiele wymagali od siebie i umieli wymagać od uczniów. Szczególna rola przypada wychowawcom klas, którzy poprzez swoją pogodę ducha, życzliwość, pomysłowość i czas ofiarowany uczniom mogą wywierać największy wpływ na osobowość dzieci i kształtować relacje pomiędzy nimi.